دوستان در برف

16/01/2011

-از یک ماه آخر پایان نامه یه جورایی خیلی زجرآوره. هر کسی تو رو می بینه، از روی دلسوزی و همدردی سراغ کار رو می گیره. کسی رو که پایان نامه داره، باید مثل مرغ کُرچ* بذارید به حال خودش!

دوستان از اصفهان خبر می دن که تا مچ پا توی برف هستن. ما هم می گیم که فقط نم نم بارونش به جنوب می رسه.

-داشتم کتاب «باجه عوارض شهر خیالی*» رو می خونم و به این فکر می کردم چه خوبه که برای نسل ما هم کتاب های با نثر ساده وجود داره. پشت کتاب رو نگاه کردم و دیدم نوشته مخصوص گروه های سنی د( دوره ی راهنمایی) و ه (سال های دبیرستان) !

دوستان از تهران خبر میدن که تا ساق پا توی برف هستن. ما هم می گیم که فقط مه و سرمای استخوان سوزش به جنوب می رسه.

 

 

*مرغ کُرچ : مرغی که یک مدت رو در قرنطینه می گذرونه تا تخم بذاره. توی اون مدت اصلا نباید بهش نزدیک شد. بدجوری واکنش نشون می ده!

*باجه عوارض شهر خیالی : نورتون جاستر – نشر چشمه – یه کمی گران !

16 پاسخ to “دوستان در برف”

  1. مسعود said

    خوبه کتابه؟ قابل تحمله؟

  2. این یک ماه نیز بگذرد……اینجا تا ساق پا نود…..اگه میرفنی به سمت شمالی ترین نقطه شهر یک کمی از مچ بالا تر بود….اگر هم میرفتی به ارتفاعات…خوب تا نزدیکای زانو بود….ولی ما تا مچ پا تو برف بودیم

  3. اردی بهشت عزیزم سلام؛‌ من اما دانه های برف را رها در دستان باد دوست دارم آنگونه که گویی بی دغدغه اند؛‌مطلب جدیدی نوشتم خوشحال میشم سر بزنی

  4. ساعي said

    سلام
    چند وقت پيش جلد سوم كتاب قصه هاي من و بابام رو توي يكي از كتابفروشي هاي دست دوم گير اوردم و خريدم. تا اينكه توي نمايشگاه كتاب هر سه جلدش رو يكجا خريدم. همون خريدنش هم كلي حال داد.
    در مورد پايان نامه فقط يه توصيه دارم، اون هم اينكه فرصت نفس كشيدن هم نبايد بش داد.
    مرغ وقتي كرچ ميشه كه بخواد روي تخمهاش بخوابه تا اونا جوجه بشن، نه اينكه بخواد تخم بزاره.
    شاد و سلامت باشي
    حق نگهدار

    • مرسی بابت تعریف درست مرغ کرچ 🙂
      قصه های من و بابام رو وقتی یازده ساله بودم خریدم. هنوز هم وقتی تورق می کنم، غرق میشم در حس و حال کودکی. امیدوارم کتابهای سیاه و سفید رو خریده باشی چون جدیدا رنگی چاپشون کردن.

  5. مینا said

    من هفته دیگه میرم تهران . خداکنه تا اون وقت برف باشه . که به آرزوی دیرینه ام برسم .
    کشتی ما رو تو با این پایان نامه . بابا زودتر دفاع کن راحت بشیم .

    • به آرزوی دیرینه ات که پارسال رسیدی مینا جون. واااا ! حالا دوباره می رسی چون اینجور که میگن، تازه داره شروع میشه

  6. اردیبهشت عزیزم ممنون از اینکه اومدی

  7. سلام. برف میخواهید چکار؟من متنفرم از برف.
    من آپم.

  8. کیمیاجونم راستی آخرش نگفتی حالا کی اون پایاننامه تموم میشه ؟ D-:

  9. فراز said

    سلام…خوبی؟خیلی وقت بود که نیومده بودما…دلم تنگ شده بودا…
    برفا هم آب شد تو تهران 😦

بیان دیدگاه