خواب گربه ای

23/09/2010

 

مدت ها بود که می خواستم از این گربه ی شیطون که چند هفته از زندگیش در باغچه ی حیاط می گذره، عکس بگیرم.

 هر روز عصر که از سر کار بر می گشتم، می دیدمش که توی باغچه لای گل ها و چمن ها ولو شده و به خواب عمیقی فرو رفته. برای من ِ خسته، دیدن همچین موجودی که در کمال بی خیالی، توی باغچه پهن شده و خوابیده، یه حس غبطه ی عجیبی داره. حالت های خوابیدنش خیلی بامزه ست درست مثل یک نوزاد چند ماهه. چندین تلاش ناموفق داشتم برای عکس گرفتن از این گربه ولی هر بار برگی چیزی رو زیر پام له کردم و اون هم از صدای خش خش، از خواب پریده و در رفته.

تا اینکه امروز مجدداً تلاشی از خودم نشون دادم. دوربین موبایل رو آماده کردم و دستم رو نزدیک و نزدیک تر بردم تا یک زاویه ی خوب از یک فاصله ی نزدیک پیدا کنم. این دفعه حواسم به همه ی شاخه ها و برگ های خشک دور و برم بود که مبادا برن زیر پام و صدا بدن. دکمه رو زدم. صدای چیکّ عکس گرفتن بلند شد.  در اون سکوتی که من حتی نفسم رو حبس کرده بودم که جناب گربه بیدار نشه، صدای کپچر اون قدر بلند بود که گربه ی احمق خیلی ناگهانی بیدار بشه و به طرفم خیز برداره. همچین خودم رو کشیدم کنار که موبایلم از دستم رها شد، چند تا معلق روی هوا زد، پرت شد روی زمین، سُرید به سمت باغچه و خورد به لبه ی بلند باغچه. 3 تیکه شد. برای یه لحظه به خودم گفتم یعنی برش دارم؟ سالمه؟ یه نگاهی به گربه انداختم که کناری ایستاده بود و چنان نگاه فاتحانه ای تحویلم می داد انگار که می خواد بگه «نباید به حریم خصوصی گربه ها تجاوز کنی. خود ِ تو، دوست داری وقتی خوابیدی، بیان ازت عکس بگیرن؟» .

شکست خورده، بقایای موبایلم رو از توی حیاط جمع کردم و در حالیکه زیرلب فحش نثار اون گربه ی بی ادب می کردم، رفتم پی کارم. داشتم به این فکر می کردم که اگر گربه موبایلم رو نمینداخت زمین، لابد به عنوان انتقام، شب میومد بالای تختم و ازم عکس می گرفت..

 

موبایلم چند تا خش برداشت، واین یعنی، هرگز نباید از گربه های خوابیده عکس گرفت، اصلاً به ضررش نمی ارزه.

 

 

32 پاسخ to “خواب گربه ای”

  1. مسعود said

    این رو میگن شکار لحظه و البته هر شکاری هزینه ای داره که گاهی می‏ارزه و گاهی نه!

  2. Khahare doost dashtani said

    khob chizi nadaram begam khahar. faghat be nazare man harvaght ye gorbeyi be shkle bamazzeyi khabide bood hatman bayad azash ax begiri o aslan ham in ghazie motlagh nist ke dar javabe har bar ax gereftan az gorbeyi ke be shekle bamazzeyi khabide ye etefaghi biofte o taavaan bedi cho roozane kheili gorbehaa hastan ke be shekle bamazzeyi mikhaban!!!

  3. Khahare doost dashtani said

    albate az ghadimo nadim goftan : Kasi Az Gorbehaye Irani Khabar nadare!!!:))

  4. مریم said

    ها ها ها… به به نتیجه اخلاقی بسیار با ارزشی دیگه هم می شه رسید. اگه یه وقت دارین از گربه ای که خوابیده عکس می گیرین، اصلا از بیدارشدنش نترسین… چون قطعا شما رو نمی خوره!!!

    • والا من کلاً از گربه ها نمی ترسم. ولی وقتی یهو بپره سمت موبایلت انگار که می خواد دستت رو پنجول بزنه و موبایلت رو بقاپه و عکسش رو از روی اون پاک کنه…. در این شرایط، آدم کنترل ترس و شجاعتش رو از دست میده!!

  5. محمد امین عابدین said

    تام و گربه نره و گار فیلد این ها گربه ها به یاد ماندنی عالم هنر هستند ولی این گربه بیشتر شبیه گار فیلد است و یا شاید اصلا خودش است…

  6. گیوه said

    کیمیا به نظرم تو این روزها اصلا روی دور نیستی‌ ، بهتره یه چند روزی مرخصی بگیری و بشینی‌ خونه و فقط فیلم ببینی‌ 🙂 اون از ماجرای انگشتت و این هم از موبایلِ خدا بیامرز

    و اما راجع به خواب گربه‌‌ها ، میدونی‌ که من یه گربه باز قهار هستم ، و واقعا می‌شه گفت یکی‌ از بانمک ‌ترین و مسخره‌ترین خوابهای دنیا خواب گربه است که هر بار هم ارزش عکس گرفتن داره .من هم با خواهر دوست داشتنی موافقم .

  7. Khahare doost dashtani said

    akharin natijeye akhlaghie in majara(lotfan dige kasi natije girie akhlaghi nakone dige!!!) :
    az gorbehaaye khaab ax begirid
    gharaar nist har baar dar ezaash mobile’e aziz tar az joonetoon ro az dast bedid
    agar ham az dast dadid…khob laabod arzeshesho dashte
    kollan maale donyaa arzesh nadaare o nabaayad behesh del bast
    aslan baraye inke neshoon bedin be maale 2nya etenaa nemikonid hamin alaan mobile hatoon ro bezarid roo zamin o joft paa bepparid roosh
    !!!!

    • آنا! بهترین نتیجه گیری تمام عمرت رو انجام دادی.
      پس لطفآً به زودی عکس موبایل خورد شده ت (که جفت پا پریدی روش) رو بذار توی فیس بوک که منم ببینم !

  8. مينا said

    واسه همينه كه من هميشه از گربه ها ميترسم و به شدت دوري ميكنم . همون موبايل جديدت داغون شد ؟

    • آره. همون :((
      میدونی چیه. گربه ها به نظر خیلی ملوس و مامانی میان ولی به وقتش هم خیلی وحشی و غیر قابل پیش بینی میشن

  9. ندا said

    احساست رو وقتی که موبایلت پرت شد،کاملا درک می کنم …

  10. تا شما باشین دیگه گربه ها رو نترسونید……راستی گربه هام وبلاگ دارن..که از شما عکس بگبرن بزارن اونجا…تا گربه های دیگه ببینن…((:

  11. سحر.ق said

    کییییییییییییمییییییییییا خانم!!!
    «گربه ی احمق» ،»گربه ی بی ادب» ، «گربه ی وحشی»…حالا بماند فحش هایی که زیر لب به گربهِ دادی.من اگه جای گربه بودم گوشیتو میگرفتم و فرار میکردم.
    اسمش رو بزار سمبوسه و دوسش داشته باش.خیلی دوست داشتنین این گربه ها.

    • سحر خانممممممممممممممم !! قبول دارم که فحاشی کردم. ولی گربه هه تیک عصبی داشت به خدا.
      من کلاً تمام موجودات رو دوست دارم تا زمانی که …. بهم خسارت وارد نکنن!
      خوبه که جای گربه نبودی . گوشی ِ خش دار رو به گوشی نداشتن ترجیح می دم.

  12. نه پیشنهاد ن اینه…» پنجه نوشته های سمبوسه»
    اسم سمبوسه رو از سحر ق گرفتم D:

  13. مترسک said

    اگه دوست داشتین از خوابیدن گربه ها عکس بگیرین می اومدین دانشگاه ما(دانشگاه الزهرا ) کلکسیون گربه هاست. از گربه شبیه جری داریم تا گارفیلد یکی از یکی خوشگل تر .انقدر هم ماشالله اهلی اند که نگـــو.یه وقت دیدین اومدن بغلتون خوابیدن و دیگه هم نیازی نیست زحت تو باغچه رفتنو بکشین.(:

  14. طلوع said

    من عاشق گربه ها هستم و همه جک و جونورا خوابشون ملوسه بهت حق می دم که این کارو کردی . یه صدایی می دن وقتی می ترسن که نمی تونم اون صدا رو بنویسم خیلی ترسناکه.تا حالا 3 یا 4 تا گربه بزرگ کردم و خیلی از لوس شدناشون خوشم میاد.یکی شون وقتی نازش نمی کردم خودشو مینداخت زیر پام تا نازش نمی کردم هم بلند نمی شد.

    • خیلی خیلی خیلی ناز و گوگولی هستن این گربه ها. ما هم توی حیاطمون چند تا بچه گربه بزرگ کردیم. تا همین چند روز پیش فکر می کردم گربه ها خوششون بیاد کسی از اون حالت خوابیده ی پرعشوه شون عکس بگیره. ولی انگار اشتباه می کردم!

  15. حجی said

    یاد خودم افتادم

  16. چچرا خودت رو اذیت کردی گلم میگفتی من چند عکس خوشگل و ملوس از گربه های خونه شمالمون برات میفراستادم;)
    ممی دونی بابام خیلی گربه هارو دوست داره وبهشون غذا میده …تازه غذای خوب نه آشغالی…اونوقت وقتی از دور با نایلون وردنیا میاد به سمت خونه یک گربه لوس داریم که میره تا وسطای کوچه هی دورش میچرخه میو میو میکنه یعنی واسه من چی آوردی اگه بدونی بابام چه حالی داره با این گربه ها…ولی امان از بچه هاشون که تمومی ندارن:)
    l

  17. یواش said

    سلام کیمیا

    اینجا قضاوت ارزش است
    لطفا قضاوت کنید!

پاسخی بگذارید

