ژولیده

08/08/2010

چه می توان کرد با این سردردهای گاه و بیگاه که شاید چندین ساعت به درازا بینجامند و ظاهراً منشأیی نامشخص دارند؟

جکسون پولاک

یک نقاشی ِ به ظاهر آشفته ولی عمیقاً آرام، برای توصیف یک روان ِ ظاهراً آرام ولی از درون،افسار گسیخته و پریشان.

و چه خوب که هنر بوجود آمد برای توصیف حالاتی که زبان، قاصر از شرح آن است.

پی نوشت: نقاشی بالا، کاری از جکسون پولاک

24 پاسخ to “ژولیده”

  1. سحر.ق said

    این نقاشی منو یاد سردرگمی های خودم میندازه که هیچ کس درکشون نمیکنه.(پرشن بلاگ هم انگار سردرگم شده…همدردی کن لطفا)

  2. مسعود said

    سرم درد می کنه الان!
    یعنی خودم رو مثل جکسون پولاک توی اتاق زندونی کنم؟

    • البته به شرطی که با همون شرایط این کار رو انجام بدی… اتاق گرم و بدون تهویه، چند پاکت سیگار(البته اگه سیگاری باشی) ، چند بطری نوشیدنی های مجاز(!) و مغزی که کنترلش دست خودت نیست. اینجوری شرایطت میشه مثل جکسون پولاک وقتی نقاشی می کشید

  3. امین said

    کاشکی سبکش رو هم میگفتی

  4. ولی من آرامشی در این نمی بینم. شاید باید نگاهم رو عوض کنم جور دیگه ای ببینم!منشاء سردردها… گاهی در مورد همسرم که هر چند وقت براش این سردردا پیش می آد فکر می کنم، گاهی نگران می شم.

  5. طلوع said

    تو این هوا این سردردها عادیه هم خاک هم آلودگی هم گرما یه مقاله خوندم توش نوشته بود اینا از عوامل سر دردهای میگرنی هستن.

  6. هنر همیشه وقتی به دادت میرسه….که هیچ راهی رو برای بیان احساست پیدا نکنی……زیبا ترین زیبایی…میشه هنر

    • دقیقاً احساس کردم که هیچ چیزی غیر از این نقاشی به دادم نمی رسه.
      همین جا اعلام می کنم که رفتم موزه ی هنرهای معاصر و اصل این اثر هنری رو از نزدیک دیدم و تقریباً از خوشی و لذت بیهوش شدم!

  7. دقیقاً مثل روان من

  8. مریم said

    دست کم من می دونم که میگرن دارم و سعی می کنم که رعایت کنم! ولی اینجوری که ندونی ریشه درد کجاست، خیلی سخت تره.
    نقاشی که انتخاب کردی خیلی به احساسی که میخواستی منتقل کنی نزدیک بود… واقعا چقدر خوبه که چیزی به اسم هنر هست که با زبان خاموشش گویای خیلی حرفهاست.

  9. چیزی بنام خبیری پیدا نکردم بگو کجا نوشته. من فقط از سایت خبری کپی کردم احتمالا غلط تاپی بوده. در مورد طرح روی جلد راستش طراح انتخاب کرد منم تایید کردم. بیشتر توجه من به مینیاتور بر میگرده به اسم کتاب که تداعی جام شراب را دارد. از وبت خیلی خوشم اومده در مورد نوشتن دومین رمان که در حال تمام شدن هست حتما از تو استفاده میکنم.

  10. مستندی از زندگی و هنر و کارهای جکسون دیده ام و او را از آن زمان می شناسم.
    …سردرد…
    بستگی دارد که از چه زاویه ای به کارهایش نگاه کنیم

  11. موزه هنرهای معاصر تهران…

پاسخی بگذارید

