شهر فرنگ ، از همه رنگ

31/10/2009

– قابل توجه اینهایی که عاشق غذاهای گیاهی هستن و اونهایی که از غذای گیاهی بدشون میاد : انواع و اقسام سبزیجات ِ تُرد و بارون خورده اعم از کلم ، گل کلم ، کلم بنفش ، لبو ، شلغم ، کلم بروکلی ، کاهو و کاهو چینی جهت غذاهای گیاهی در بازار موجوده . 

– چرا گاهی اسم ِ «اعتماد بنفس» ِ ما میشه  «خودشیفتگی» ؟ 

– کلمه ی جدیدی یاد گرفتم : «کَر-بو» به معنی کسی که بویی حس نمی کنه . این کلمه می تونست «کور-بو» یا «لال-بو» باشه ! حس بویایی حسیه که بیشترین اجحاف در حقش شده ؛ همه ی حواس ، برای خودشون فعل دارن : تو رو دیدم ، صدات رو شنیدم ، طعم غذات رو چشیدم ، اون گل رو لمس کردم … حالا بویایی : بوی عطرت رو بوییدم ؟ بوی عطرت رو احساس کردم ؟ بوی عطرت به بینی م برخورد کرد ؟! خیر . باید گفت که بوی عطرت رو استشمام کردم . کلمه ی فارسی براش نداریم . بخاطر همینه که خیلی ها از یکی از 4 تا حس ِ دیگه وام می گیرن و مثلاً می گن بوی عطرت رو شنیدم !

– اگه زندگیتون تکراری شده ، اگه به بن بست رسیدین ، اگه احساس می کنین که مدتهاست اتفاق مهم یا جدیدی توی زندگیتون نیفتاده ، خلاصه اگه حالتون خیلی خرابه … دست نگه دارید ! لازم نیست خودتون رو از پنکه حلق آویز کنین یا از طبقه ی چندم بپرید پایین یا اینکه آدمکش استخدام کنین که وقتی حواستون نیست در خفا شما رو بکشه … نه . فقط کافیه یه تغییر کوچولو توی دکوراسیون خونتون بوجود بیارین . این ، یک تنوع بسیار اساسی به حساب میاد . چرا ؟ باید تجربه کرد .

– اینکه زندگی توی یک حلقه ی تکرار بیفته ، مثل این می مونه که به یک هزارتو تبدیل بشه که اگه این اتفاق بیفته ، یکی از هیجان انگیزترین حوادث در طول مدت زندگیه . چطور باید از این هزارتو گذشت ؟ چطور باید با اتفاقاتی که ممکنه پشت هر پیچ مخفی شده باشن ، روبرو شد ؟ چطور باید زنده موند ؟ فوق العاده ست . .. ! البته این یک نظر شخصیه .

– چند روز پیش در حالیکه غرق در خنده بودم ، به یکی از همکارها برخوردم . آدمیه که بصورت پیش فرض ، اخمو و عبوسه و همیشه در حال غر و لند کردنه . در همون حالی که بودم بهش گفتم «بخند» . اخم وحشتناکی تحویلم داد و گفت : «خنده م نمیاد ! » . به این فکر کردم که این آدم داره زندگیشو یعنی تنها چیزی رو که داره ، تباه می کنه و از دست میده و خودش خبر نداره . خندیدن دلیل میخواد ؟ زندگی دلیل خوبی نیست ؟

6 پاسخ to “شهر فرنگ ، از همه رنگ”

  1. نازنین said

    کاملا موافقم، اما گاهی واقعا این واقعیت ساده رو براحتی آب خوردن که گاهی واقعا فراموش می کنیم،از یادمی بریم، که زندگی زیباترین دلیل هر کاری است

  2. علیرضا said

    فکر کنم سرت یکم خلوت تر از قبل شده باشه!!! نه؟؟؟؟- مثل اینکه غیر از کتاب فروشی به مغازه های دیگه هم سر می زنی!!!!- اعتماد به نفس کاذب و بیش از اندازه <=> خودشیفتگی- مهم رسوندن مفهومه , نه صورت کلمات- شدیدا احتیاج دارم- تا یه حدی خوبه , ولی اگر زیاد از حد بشه دیگه اون موقع . . .- به نظر من بعضی وقتا حتی به اتفاقای بدم میشه خندید , حداقل واسه تسکین شخصی!!!!! یعنی میتونه در به آرامش رسیدن شخصی خیلی موثر باشه!!! انرژی مثبتی که یه لبخند ساده و کوچیک میتونه تو فضا پراکنده کنه , به اندازه ای میتونه قوی باشه که روی تمام انرژی های منفی سرپوش بذاره!!!!آره . سرم خلوت تر شده .من به دو جور مغازه زیاد سر می زنم : کتاب فروشی – خوراکی فروشی !ای بابا ! علی بعضی وقت ها یه چیزایی میگی ها ! اگه من بگم بوی تو رو دیدم ، تو متوجه میشی من چی گفتم ؟

  3. علیرضا said

    فقط بعضی وقتا؟؟؟خوب چرا متوجه نشم؟؟؟همونجوری که بینی و گوش و حلق به هم راه دارن ، فعلاشونم میتونن بعضی وقتا واسه هم معنی پیدا کنن!!!!این هم حرفیه .

  4. مینا said

    بابا کشتی ما رو تو با این غذاهای گیاهی . یادم باشه اومدی خونمون یه مشت سبزی بپزم بدم واسه شام بخوری . کیمیا جونم من خیلی حس بویاییم بده . یه مشت ِ تو حدوداً 150 گرم سبزی می شه . حواست باشه قبلش حسابی خردشون کنی و حتماً از جعفری و شوید استفاده کن . میشه یه سوپ سبزیجات ِ عالی باهاش درست کرد مینا جون . یعنی می خوای بگی دوستم کر-بو شده ؟!

  5. مسعود said

    کلا شهر فرنگه دیگه… پس بخندید تا بخندیم…ضمنا غذای گیاهی رو عشق استبا خنده و غذای گیاهی … تا ابد

  6. مینا said

    نه عزیزم کر بو نیستم . ولی خیلی کم بوها رو حس میکنم . تو پارک که دیدی خودت

پاسخی بگذارید

