من یک …. هستم

27/10/2009

چند هفته ست که سرم خیلی خیلی شلوغه . بسیار بسیار کار دارم ؛ اعم از فکری و غیر فکری . توی این مدت پیش اومد که به ناله بیفتم . ولی هیچوقت پیش نیومده که بگم خسته شدم یا دیگه توان ندارم ؛ حتی در اوج خستگی . یک عبارت تلقین آمیز ولی همیشگی توی تک تک سلول های مغز و جسمم لونه کرده : «مخلوط ِ خنده و انرژی میتونه نامحدود باشه و مال من اینجوریه » . به این ترتیب ، هیچوقت خستگی یا این قبیل صفات حتی از ذهنم برای تک ثانیه ای هم عبور نمی کنه و این ، تبعات خاص خودش رو داره ؛ شبها دقیقاً مثل جسد به صورت میفتم روی تخت و تا ساعت 6:15 که ساعتم موهای خودش رو بکَنه که بیدارم کنه ، می رم اون دنیا ! حتی خواب هم نمی بینم ! علاوه بر این ، اکثر اوقات ته ِ دلم از اینکه وقت اضافی میارم ، ناراحت می شم . ترجیح میدم دور و برم رو با انواع و اقسام کارها پر کنم . یه جور آرامش دوست داشتنی وسط این شلوغی هست که همیشه دنبالش می رم . هر روزی که برنامه م بیشتر فوول باشه ، خوشحالترم . دانشگاهم با شهری که در اون زندگی می کنم ، 100 کیلومتر فاصله داره . تمام همکلاسی هام این مسیر رو با ماشین های پژو میرن ولی من همیشه با اتوبوس می رم حتی توی اوج گرمای تابستون . به نظرم جوّ اتوبوس خیلی آرامش بخشه ! اگه مسیری رو بشه ظرف چند دقیقه با ماشین طی کرد ، من دوست دارم پیاده برم حتی اگه بارون ، شرجی یا آفتاب 60 درجه باشه . آخه عقیده دارم که پیاده روی تحت هر شرایطی لذتبخشه ! هنوز هم مثالهای بیشتری می تونم بیارم … به نظر من ، شادی ، خنده ، لذت ، آرامش و علاقه ، یک لایه بعد از سختی ها و خستگی ها قرار دارن و برای بدست اوردنشون گاهی لازمه که کمی سخت کشید . به خاطر همینه که بعضی اوقات واقعاً به این نتیجه می رسم که نکنه من یک مازوخیست هستم !؟
2 پاسخ to “من یک …. هستم”

  1. مسعود said

    فروغ میگه: می تونی بری شابدوالعظیم/ ماشین دودی سوار بشی/ قد بکشی/ خال بکوبی/ جاهل پامنار بشی… حالا میل خودته!حتماً این یکی رو هم امتحان می کنم .

  2. سمیرا said

    سلااااااام کیمیا چرا مازوخیست؟؟؟یک مازوخیستی از عذابی که خودش و دیگران بهش وارد می کنن لذت می بره ولی تو اصلا نمی گذاری که چیزی به اسم عذاب بهت غلبه کنه….سعی کن همیشه این روحیه ات روحفظ کنی .سمیراااا ! سلام دختر . باشه . حتماً . البته استفاده از این کلمه ، بیشتر جنبه ی شوخی داشت !

پاسخی بگذارید

