من گنجشک نیستم* (متفرقه ، همه ش متفرقه)

17/07/2009

– چرا پيش از پرسيدن يك پرسش از كسي ، در مورد جوابي كه خواهد داد ، پيشاپيش قضاوت مي كنيم ؟ چرا به اين فكر مي كنيم كه چه خواهد گفت ؟ چرا از پيش به احساس خود در برابر پاسخ هاي احتمالي ، جهت مي دهيم ؟ 

– تا به حال حتي يكبار هم از واژه ي «متنفرم» استفاده نكرده ام .

– بهترين و متناسبترين و مناسبترين و پُر فايده ترين خوراكي در فصل تابستان ، «سالاد خيار و گوجه» و بهترين و كم حرف و حديث ترين نوشيدني براي تمام فصول ، «چاي سبز» .

– ديروز دختر دايي هاي ۲ قلوي اول دبستانيم از من پرسيدند : «چرا وقتي سر مرغ رو مي بُرن ، هنوز هم تنش بالا و پايين مي پره و تكون مي خوره ؟» . وقتي سيستم عصبي و گردش خون رو در بدن انسان براشون توضيح دادم ، براي اينكه ثابت كنن كه حرفاي من رو فهميدن ، براي من توضيح دادن كه چرا وقتي  سر گوسفند رو مي بُرن ، بدنش هنوز تكون مي خوره . فهميدم كه فهميدن و براي عوض كردن ِ بحث ، فرق بين مارهاي سمّي و غير سمّي رو براشون گفتم و اينكه حتي پرنده ها هم دندون دارن .

– عاشق خريد وسايل خانه هستم ؛ خريد هر چيزي حتي سطل آشغال .

– جديداً نوعي رقص تكنو با آهنگ مخصوصش رو تمرين مي كنم . چه كِيفي مي ده … !

– به تازگي پي بردم كه خواهر عزيزم به هيچ وجه به اتاق مرتب شده علاقه نشون نمي ده . چون بعد ازمرتب كردن اتاق ، هميشه ميبينم كه مثلاً جوراب هاش روي ميز تحرير هستن و يا اينكه اصلاً عادت به بستن هيچ كشويي نداره يا اينكه مي گه » من از پتوي تا شده خوشم نمياد» . چه مي شه كرد ؟!

– عصر جمعه ، هيچ چيز به اندازه ي يك ليوان چاي داغ با ليمو ترش نمي چسبه  …

 

* نام آخرين كتاب چاپ شده از مصطفي مستور

2 پاسخ to “من گنجشک نیستم* (متفرقه ، همه ش متفرقه)”

  1. مسعود said

    قضاوت هراس انگیز ترین کار دنیاست…عصر جمعه غم انگیز ترین وقت دنیاست…سوالات بچه ها سخت ترین سوالای دنیاست…داشتن یک خواهر یا برادر کوچیکتر پر مسوولیت ترین شغل دنیاست…خرید کردن لذت بخش ترین کار دنیاست…رقصیدن قشنگ ترین دهن کجی به دنیاست……

  2. alireza said

    – جون شما حال میده- خوب واژه معادل زیاد داره- انصافا ماالشعیر طعم دار تگری یه حال دیگه میده- چه دختر دایی های کنجکاوی- خرید وسایل زینتی بیشتر میحاله- یعنی از بندری خودمون بهتره؟؟؟؟- تو مسائل خانوادگیتون دخالت نمیکنمولی خوابیدن زیر کولر یه چیز دیگست

پاسخی بگذارید

