اي بابا … !

22/05/2009

اين قدر براي ِ يكي از درس هام ، سر ِ كلاس حاضر نشدم كه استاد هفته ي پيش امتحان گرفته و من نفهميدم . هيچكدوم از همكلاسيهام هم باخبرم نكردن . البته هيچ انتظاري از اونها نمي رفت . فقط گفتن كه ببخشيد يادمون رفت . دخترها هيچوقت بعضي از عادت هاشون رو ترك نمي كنن حتي تا اين حد كه من درسي رو از دست بدم . فقط مي تونن هزارجور حرف و حديث به زبون بيارن . حاضرن به هر قيمتي تو رو زمين بزنن . من ، خودم ، يه دخترم و مي دونم كه عنصر حسادت به شدت در خانم ها وجود داره . تا حدي استفاده از اين خصوصيت براي دخترها مجاز و طبيعي و گاهي جذّابه . ولي آخه به قيمتي كه درسم رو از دست بدم ؟ تا اين حد ؟! همكلاسي هاي دوره ي ليسانسم هيچ وقت اين كار رو نمي كردن ؛ شايد چون اون زمان هنوز بچه بوديم و تا اين حد با شرارت هاي دنيا آشنا نشده بوديم … شايد . دلم براشون سوخت . اخلاقيات به چه سمتي داره پيش ميره ؟ بعضي وقت ها ، آينده ي اخلاقي ِ بدي رو پيش بيني مي كنم .

پي نوشت ۱: اون درس ، قرائت قرآن بود و از ابتدا قصد نداشتم بيشتر از يك جلسه براش وقت بذارم . حالا مجبورم به استاد التماس كنم كه خارج از وقت از من امتحان بگيره . اي بابا … ! بين ِ اين همه سمينار و ترجمه و تايپ كه روي دستم مونده ، اين يكي ، ديگه قوز بالاقوزه !

پي نوشت ۲:  اگر به شدت با «مقابله به مثل» مخالف نبودم …..

3 پاسخ to “اي بابا … !”

  1. مسعود said

    البته نمی تونم با اطمینان کامل مثل شمابگم که عنصر حسادت در خانم ها تا چه حد وجود داره ولی در مورد خودم این اواخر بارها و بارها پیش اومده که اون قدر سرم شلوغ بوده که فراموش کردم باید ساعت یکی از کلاس ها رو به بچه ها اطلاع بدم، یا فراموش کردم که مثلا بگم استاد جلسه ی بعد امتحان می گیره و دلیلش هم فقط شلوغی و قاطی شدن اوضاع و احوالم بوده، بماند که گاهی هم از سرخودم باز کردم و به دیگران واگذار کردم.همین دو جمله ی آخر که گفتید ، کلید حل مسأله است .

  2. alireza said

    شاید دلیل این اتفاقا نوع تفکر ما باشه!!!!!یعنی همیشه فکر می کنیم که یه نفر دیگه هست که جای ما این کار رو انجام بده!!!غافل از اینکه ما هم جزئی از جامعه دیگران هستیم!!!!

  3. نگین said

    قبول دارم این حسادت گاهی منجر به حادثه و حتی بدشانسی برای دیگران می شود.

پاسخی بگذارید

