پدر ، مادر ، ما متشكريم !

26/04/2009

 parents

يك دنيا تشكر بابت اينكه دلتون خواست و تصميم گرفتيد براي ورود من به اين دنياي پر هياهو ، مجوز بگيريد.

يك دنيا تشكر بابت اسمي كه برام انتخاب كرديد و باعث شُديد هميشه با افتخار بگم اسمم «كيميا» ست .

يك دنيا تشكر بابت اينكه درس و تفريح و خواب و خوراك خودتون رو كنار گذاشتيد تا من بزرگ بشم .

يك دنيا تشكر بابت اينكه يه خواهر كوچولو بهم هديه داديد و اينجوري از ۴ سالگي پذيرفتن ِ مسئوليت ِ يه آدم ِ ديگه رو بهم ياد داديد .

parents

  يك دنيا تشكر بابت اينكه از همون زمان كه در بطن مامان بودم ، برام موسيقي پخش مي كرديد كه گوشم آشنا بشه . مي دونستيد كه من دارم مي شنوم . اولين موسيقي اي كه يادم مياد ، نواي پيانوي ریچارد کلایدرمن ِ .

يك دنيا تشكر بابت اينكه از ۴ سالگي برام كتاب خونديد . مي دونستيد كه چشمم با كلمات و اشكال كتاب ، آشنا مي شه . اولين كتابي كه يادم مياد ، قلقلي ِ كله قارچي ِ .

يك دنيا تشكر بابت اينكه هميشه با هم به گنجشك ها و گربه هاي توي حياط ، آب و غذا مي داديم . مي دونستيد كه دستم با پوست حيوونا آشنا مي شه و ترسم مي ريزه . يادم مياد كه گربه ي حياطمون ، دستم رو ليس مي زد .

يك دنيا تشكر بابت اينكه هميشه با هم به گياه هاي توي حياط آب مي داديم و خاك و كودشون رو عوض مي كرديم . مي دونستيد كه با بوي گياه ها آشنا مي شم و به برگ هاشون دست مي كشم . يادم مياد كه يه پيچك رو توي يه ليوان نگه مي داشتم .

يك دنيا تشكر بابت اينكه اگه غذايي رو نمي خوردم ، بجاش ، هيچي بهم نمي داديد . مي دونستيد كه زبونم با تمام مزه ها آشنا ميشه و بد غذا نمي شم . يادم مياد كه هميشه مي گفتيد اگه سنگ هم جلوي روت گذاشتن و گفتن غذاست ، بايد بخوري .

parents

يك دنيا تشكر بابت اينكه توي جنگ و بمبارون ها ، سنگرم بوديد . جون خودتون ، براتون هيچ بود و جون ِ من ، از خودتون عزيزتر .

يك دنيا تشكر بابت اينكه وقتي اولين نقاشيم رو كشيدم ، چنان به وجد اومديد كه به همه نشونش داديد و باعث شديد هر زمان كه با مداد طراحي روي كاغذ ، تك خطي هم مي كشيدم ، مطمئن باشم كه كار خوبي از آب در مياد .

يك دنيا تشكر بابت اينكه اگه گاهي چيزي رو خراب مي كردم يا مي شكوندم ، دعوا نمي كرديد . باعث شديد كه هر وقت چيزي رو خراب مي كردم ، وسيله ي بهتري رو ازش مي ساختم .

يك دنيا تشكر بابت اينكه وقت تعمير لوازم برقي و غير برقي خونه ، ازم مي خواستيد كه براتون ابزار بيارم . باعث شديد كه از بچگي ، انواع آچارها و فازمترها و پيچ گوشتي هاي چند سو رو بشناسم و گاهي هم خودم وسيله اي تعمير كنم .

 

parents

يك دنيا تشكر بابت اينكه اجازه مي داديد كمكتون بعضي وسايل رو رنگ كنم . باعث شديد از همون زمان ، تركيب رنگها رو ياد بگيرم و بفهمم رنگ مكمل چيه .

يك دنيا تشكر از اينكه اگر يكبار آشغال روي زمين انداختم ، باهام دعوا كرديد و از تكرارش ، براي هميشه پيشگيري كرديد .

يك دنيا تشكر بابت اينكه از زماني كه من به دنيا اومدم ، هيچوقت هيچ حرف و كلمه ي زشتي نگفتيد . اينجوري ياد گرفتم هيچوقت به كسي فحش ندم و حرف زشتي نزنم .

 يك دنيا تشكر بابت اينكه طوري پابه پاي من ، درس خونديد كه باعث شُديد دومين علاقه منديم بعد از شما ، درسم باشه .

يك دنيا تشكر بابت اينكه باهم خطر مي كرديم و هيجان ها رو تجربه مي كرديم . نمي گفتيد «اين كار رو نكن ، خطرناكه» . باعث شُديد كه از انجام هيچ كاري هراس به دلم راه ندم و هميشه به دنبال هيجان باشم .

parents

يك دنيا تشكر بابت اين ۲۶ سالي كه تا الآن نفس كشيدم و زندگي كردم و از زندگيم به معناي واقعي لذت بردم و همچنان خواهم برد .

يك دنيا … نه … تمام كهكشان ها هم موقع تشكر از شما ، كم ميان .

 

پي نوشت : دوست دارم هميشه مثل همون كيميا كوچولوي دو كيلو و هفتصد گرمي براتون باقي بمونم ؛ دوست دارم معصوميت و پاكيم مثل همون موقع باشه كه هنوز دندون نداشتم و لثه گير ، استفاده مي كردم . دوست دارم هنوز مثل همون موقع كه دنبالتون تاتي تاتي مي كردم ، پا به پاتون تا آخر زندگي بيام . به معناي وسيع ِ كلمه ، چاكرتونم تا ابد …

2 پاسخ to “پدر ، مادر ، ما متشكريم !”

  1. سارا said

    عالی بودکیمیا ، فکر می کنم همه ما باید یه تشکر جانانه از پدر مادرمون داشته باشیم.

  2. علیرضا said

    این همه تشکر کمترین کاریه که از دست ما بر میاد!!!!ای کاش روزی برسه که ما بتونیم در عمل این همه زحمت رو جبران کنیم!!!!خیلی سخته , خیلی . . .

پاسخی بگذارید

